Orbán Andrea

Magamról:

Orbán Andrea vagyok, angol nyelvtanár, két gyönyörű gyermek édesanyja.
A tibeti hangtálak varázs hangjai és csodálatos rezgései 2008-ban érintettek meg legelőször, amikor a váron töltöttünk egy hétvégét. Akkor a kislányom még a pocakomban volt, és szerettem volna egy gyengéd kezelést kipróbálni, ami mindkettőnkre jótékony hatást gyakorol. Ekkor találkoztam Radnai Zsuzsával a gyógyfürdőben és ő ajánlotta nekünk ezt a testi-lelki hangolódásra és ellazulásra egyaránt alkalmas kezelési módszert.
Olyan csodálatos élményben volt részem, amilyet korábban nem tapasztaltam, és úgy döntöttem én is elvégzem a hangmasszázs tanfolyamot.
Örömmel vettem Zsuzsa levelét a következő tanfolyamról, amelyet ugyancsak várandósan végeztem el és az egyik legkedvesebb emlékem az volt, amikor egy hangtál meditáció alkalmával először éreztem a kislányomat megmozdulni a pocakomban, ezzel is tudtomra adva, hogy ez számára is milyen különleges élményt nyújt odabenn. :)
Azóta is beépültek a hangtálak a mindennapjainkba, újszülött koruk óta mindkét gyerekemnél alkalmaztam elalváshoz, megnyugtatásra, ellazulásra, pocakfájásra, és sok más területen is.
A kisfiam születését követően pedig elvégeztem a gyerekek fejlesztésére kidolgozott Játékok hangtálakkal tanfolyamot is., amely rengeteg ötletet nyújtott a játékosabb foglalkozásokhoz. A gyerekeim sokszor maguktól előveszik a tálakat, szívesen mutatják meg a kis barátaiknak, amikor nálunk vannak, picitől nagyig, mindenkinek kedve telik benne.
Volt pár kedves kismama ismerősöm, akikkel csak beszélgettem és mellettük szólaltattam meg a tálat és a pocaklakójuk jóleső érzéssel, felélénkülve úszkált a boldogságban a rezgések hullámain, ahogyan az én gyerekeim is tették annak idején.:)

Beszámoló a veresegyházi Mézesvölgyi Általános Iskola 1.A. zenetagozatos osztályában sikeresen megtartott kutatás eredményeiről.
Az osztályba összesen 28 tanuló jár, közülük 20 lány (köztük az én kislányom is) és 8 fiú, zenetagozatosok révén, ez az ivararány általános tendencia, és ahol a gyerekek még fogékonyabbak a hangok, a különféle zenei hangulatok, hangzások és újdonságok világára.
Az intézmény vezető csak úgy egyezett bele a részvételbe, hogy a tanórákat követően kaptunk lehetőséget a Csendszünetre. Az osztályfőnökkel konzultálva egyetlen lehetséges és ideális időpontot találtuk erre, a délutáni napközis tanulást megelőző 15-20 percet. Az osztályból 6-8 gyereket általában ebéd után hazavittek, ők sajnos nem tudtak emiatt részt venni a kutatásban, továbbá volt pár sport szakkörre járó gyerek is, akik emiatt nem tudtak jelen lenni a Csendszünet ideje alatt.
Az első alkalmak során, kissé nehézkes volt néhány gyereknek az ellazulás, de idővel, már a kabátjukkal, plüssállataikkal, stb.  kényelmesebbé téve a padot, hajtották pihenésre a fejecskéiket, várva a jóleső rezgéseket, és a végére már többen  tudták kívülről a meditáció szövegét, ahogy testrészről testrészre haladtunk tudatos odafigyeléssel.
Több kislány volt a csoportban, akik szinte már az első alkalomtól számítva, pár perc után mély álomba merültek, a későbbiek folyamán pedig a többiek közül is egyre többen tudtak olyan szinten ellazulni, hogy a kis csengettyű hangjára is alig tudtuk felébreszteni őket. Nagyon jó érzéssel töltött el, amikor olyan kedvesen és gyengéden mentek oda ezekhez a gyerekekhez a társaik és óvatosan simogatással, cirógatással, suttogással ébresztgették őket.
Azok a gyerekek pedig, akik eleinte kevés érdeklődést mutattak, majdhogynem próbáltak elzárkózni a történtektől, ők is egyre jobban kibontakoztak és odajöttek a foglalkozás végén személyesen is kipróbálni, kongatni a tálakat, nagy érdeklődéssel és élvezettel. :-)
Szembetűnő volt, hogy ezek utána sokkal frissebben, élénkebben, nyitottabban fogtak hozzá a tanuláshoz, jobban tudtak koncentrálni a házi feladatra, kevésbé voltak fáradékonyak, probléma megoldó képességük javult, és nyitottabbak, segítőkészebbek, empatikusabbak voltak társaik felé is.
Igazán hasznosnak tartanám, ha az iskolai foglalkozások alatt is alkalmazni lehetne a hangtálak energetizáló vagy éppen megnyugtató erejét, attól függően, hogy éppen mire van szüksége a csoportnak/osztálynak. Én többször sikeresen alkalmaztam a tanítványaim körében egyéni nyelv órákon és kis csoportban is.




Vissza